• +31 6 140 247 46
  • jaime@dailyjaime.com
  • Mon - Fri: 9:00 - 18:00

Tips voor een platte buik

4 April 2016

Wie wil er nou geen mooie platte, of misschien wel een gespierde buik…😀
Het is in ieder geval fijn als de bovenste knoop van je broek gemakkelijk dichtgaat, en er geen ‘lovehandles’ over je broek heen hangen.
Iedereen weet wel dat een te veel aan buikvet ongezond is. Maar een gezonde en stevige ‘core’ is belangrijk voor onze lichaamshouding, en beschermd onze ingewanden.
Heb jij geen buikvet, maar een opgeblazen gevoel.. ook daar heb ik tips voor.

Mijn tips voor een platte buik

  • Als je regelmatig na het eten/drinken last van opgezette of een opgeblazen gevoel hebt kan het zijn dat je een intolerantie of allergie hebt ontwikkeld. Bijvoorbeeld voor gluten of voor melk. Je kunt dit testen door deze producten uit je menu te schrappen en dan een voor een weer toevoegen. Wil je voor de zekerheid een test kopen. Dit is een betrouwbare gluten test en een melk allergie test.
  • Vermijd zoetstoffen die in light producten zitten zoals:
    Sorbitol, Lacitol, Manitol, Xylitol
    Deze kan ons lichaam niet of maar gedeeltelijk verteren en zorgt voor een opgeblazen gevoel en gas.
  • Eet vezelrijk, en zorg dat je daarbij voldoende drinkt. Wanneer je hier niet genoeg bij drinkt, hopen de vezels zich op en kan dit leiden tot opgezette buik en constipatie.
  • Zorg dat je tijdens het eten geen extra lucht binnen krijgt, hierdoor krijg je last van boeren en gasvorming.
    Hoe te voorkomen dat je deze lucht binnenkrijgt:
    Kauw met je mond dicht, ook wanneer je kauwgom eet. Is ook smakelijker voor je partner 😉
    Zorg tijdens het drinken dat je niet tegelijk naar lucht hapt
    Drink geen koolzuur.
  • Misschien zit jouw sixpack verborgen achter een laagje??
    Doe aan krachttraining, hierdoor werk je aan je spieropbouw. En meer spieren = een hogere verbranding. Tijdens de training maar ook in de rust.
  • Iedereen kent de veel gebruikte buikspieroefeningen zoals de crunch wel.. Dit is leuk voor de variatie, maar is erg blessure gevoelig.
    Ga liever planken. Dit is een hele goede training niet alleen voor je buik, maar je voor je gehele ‘core’. Hier bestaan talloze  variaties op. En, het werkt!!!

 

Groetjes Jaime

Health Tips
Jaime Wilson

vezelrijk eten, doe jij het al?

Bij vezels denken de meeste mensen aan volkoren.  Bruin brood, en als je een echte gezondheidsfreak bent, ook volkoren pasta en zilvervliesrijst. Toch is juist

Read More »

Join Our Facebook

LET'S GET IN TOUCH!

Contact us with any question We are here to help

WHATSAPP

+31 6 140 247 46

SEND EMAIL

jaime@dailyjaime.com

VISIT US

Eindhoven, NB

FOLLOW OUR SOCIAL CHANNELS

We are socialy active, follow us

Copyright 2018 © DAILY JAIME