• +31 6 140 247 46
  • jaime@dailyjaime.com
  • Mon - Fri: 9:00 - 18:00

Maaltijd 1, mijn transformatie

2 May 2016

Nu ik op dieet ben en niks meer mag eten.. nou ja niks meer.. Dat valt best mee.😉
Eigenlijk eet ik nu meer dan wat ik gewend ben. Gelukkig mag ik mijn maaltijden zelf samenstellen. Ben je benieuwd wat mijn eerste transformatie maaltijd is, lees dan nog ff door…

Ik mag kiezen uit de voedingsgroepen koolhydraten, eiwitten en vetten. Wel een bepaalde hoeveelheid natuurlijk!! Deze hoeveelheid is precies afgestemd op mijn gewicht, vetpercentage en mijn trainingsschema.

Heb je mijn laatste blog gelezen over asperges? Omdat ze zo gezond zijn probeer ik ze zo vaak mogelijk aan een minstens 1 maaltijd van de dag toe te voegen. Nou is dat niet zo heel moeilijk als je 5 maaltijden per dag moet eten!

Ik heb al meerdere verzoeken gekregen of ik mijn gezonde maaltijden met jullie wil delen.

Dus bij deze mijn allereerste ‘transformatie’ maaltijd

gegrilde asperges met zalm en zoete aardappel

  • Groene Asperges
  • Zoete aardappel
  • Alfalfa
  • Wilde zalm
  • Spinazie, verse
  • Zeewier
  • Olijfolie, een goede

Hoeveel je van alles nodig hebt?
De zalm en zoete aardappel weeg ik af, hierbij houd ik mijn eigen voedingsschema aan. Groente weeg ik niet af, die eet ik lekker veel. 😋

Als je te weinig jodium denkt binnen te krijgen omdat je bijvoorbeeld (bijna) geen brood eet zoals ik. Probeer dan eens zeewier. Zeewier kun je heel makkelijk aan de maaltijd toevoegen. Je kunt er een heerlijke bouillon van trekken, of wat snippers door de salade of roerbakgroenten heen strooien

Hoe maak ik mijn transformatie maaltijd klaar

  • Maak de asperges schoon en kook of roerbak ze even, niet te lang want anders gaan alle goede stoffen verloren.
  • Kook de zoete aardappel.
  • Bak de wilde zalm, maar ook niet te lang, het lekkerste vind ik als de binnenkant nog een beetje rauw is.
  • Was de spinazie indien nodig. Ik koop het liefst de al gewassen biologische spinazie.
  • Neem een klein beetje zeewier en snijd deze in kleine stukjes, gebruik vooral niet teveel, zeewier kan erg zout zijn.
  • Vermeng de olie met de zeewier en verdeel deze over de maaltijd.

Geniet van deze heerlijke, gezonde maaltijd!

Groetjes Jaime

Health Tips
Jaime Wilson

vezelrijk eten, doe jij het al?

Bij vezels denken de meeste mensen aan volkoren.  Bruin brood, en als je een echte gezondheidsfreak bent, ook volkoren pasta en zilvervliesrijst. Toch is juist

Read More »

Join Our Facebook

LET'S GET IN TOUCH!

Contact us with any question We are here to help

WHATSAPP

+31 6 140 247 46

SEND EMAIL

jaime@dailyjaime.com

VISIT US

Eindhoven, NB

FOLLOW OUR SOCIAL CHANNELS

We are socialy active, follow us

Copyright 2018 © DAILY JAIME