• +31 6 140 247 46
  • jaime@dailyjaime.com
  • Mon - Fri: 9:00 - 18:00

Kipgehaktballetjes met veggie pasta

7 September 2016

Vandaag staat op het menu: ‘heerlijke homemade kipgehaktballetjes met carb-free pasta’ gemaakt van groenten. Gezond en no carbs.. goed voor de lijn!

Nog zo’n 14 weken te gaan voor de Sap Cup, en m’n dieet begint al een beetje strenger te worden. Zo mag ik nu geen kaas, kwark en brood meer.. dat brood vind ik niet erg dat at ik toch al bijna nooit. Maar de kwark en de kaas ga ik wel even missen.
Vooral bij dit gerecht is het heerlijk om wat Parmezaan door de pestosaus te doen. En ook door de kipballetjes zou een beetje Parmezaan heerlijk zijn. Helaas voor mij…
Maar ben jij niet op dieet? Doe dan lekker wat kaas door het kipgehakt, en voeg 1 el kaas toe aan de pesto saus. Het geeft net wat extra smaak. Helaas moet ik het even zonder doen. Maar met een doel, daarom doe ik het graag!

Tip! Wil je nog wat koolhydraten bij de veggie pasta? Voeg dan wat volkoren spaghetti toe.

Wat heb je allemaal nodig

Voor de kipgehaktballetjes

  • Kipfilet 500 gram
  • Ei 1
  • Gedroogde kruiden naar keuze 1 el, ik gebruik rozemarijn, peterselie en basilicum
  • Paprikapoeder 1 el
  • Peper 1 tl
  • Zout 1 tl

Voor de veggie pesto pasta

  • Courgette 1
  • Cashewnoten, rauw en ongezouten 25 gram
  • Basilicum, verse 30 gram
  • Citroensap 1 tl
  • Peper
  • Zout
  • Water

Wat nog meer

  • Keukenmachine
  • Spirelli
  • Staafmixer
  • Koekenpan

Het bereiden

  1. We beginnen een keer niet met het marineren van de kip. Je mag de filets meteen in stukken snijden
  2. Doe de kip met alle kruiden, peper en zout in de keukenmachine, en draaien maar
  3. Als de kip helemaal fijn gemalen is, en de kruiden er goed doorheen gemengd zijn is het gehakt klaar
  4. Maak nu je handen nat om mooie balletjes van het kipgehakt te maken. Als je dit niet doet blijft alle vlees aan je handen plakken, niet zo smakelijk!
  5. Bak nu de balletjes in de koekenpan

En nu de vegetarische pesto pasta

  1. Zet de courgette vast in de Spirelli zoals bij de Courghetti, en draaien maar. Groenten slierten in een handomdraai.

De gezonde pestosaus

  1. Doe de avocado, de noten, basilicum, citroensap , peper en zout in de staafmixer en mix tot je een gladde saus krijgt.
  2. Is de saus te dik, voeg dan een klein beetje (niet teveel) water toe
  3. Schep de saus door de courgette slierten

Ben ik vergeten iets op te bakken? Nee hoor, deze keer bakken we de courgette niet op, we eten ze rauw. Krijg je lekker veel vitamientjes binnen.

Fijne dag,

 

Groetjes Jaime

Health Tips
Jaime Wilson

Waarom val ik niet meer af?

Je wil wat gewicht kwijt. Dus je gaat op dieet en bent dagelijks in de sportschool te vinden😅. Alles gaat volgens plan.. je verliest gewicht

Read More »
Health Tips
Jaime Wilson

Overgewicht bij kinderen

Tegenwoordig zie je helaas steeds meer kinderen met overgewicht. Zo erg en niet nodig.. in sommige gevallen zelfs (klinkt misschien hard) kindermishandeling! Overgewicht bij kinderen

Read More »
Health Tips
Jaime Wilson

vezelrijk eten, doe jij het al?

Bij vezels denken de meeste mensen aan volkoren.  Bruin brood, en als je een echte gezondheidsfreak bent, ook volkoren pasta en zilvervliesrijst. Toch is juist

Read More »

Join Our Facebook

LET'S GET IN TOUCH!

Contact us with any question We are here to help

WHATSAPP

+31 6 140 247 46

SEND EMAIL

jaime@dailyjaime.com

VISIT US

Eindhoven, NB

FOLLOW OUR SOCIAL CHANNELS

We are socialy active, follow us

Copyright 2018 © DAILY JAIME