• +31 6 140 247 46
  • jaime@dailyjaime.com
  • Mon - Fri: 9:00 - 18:00

Biotine voor prachtig haar

16 March 2016

Wil jij een mooie bos haar, eet dan biotine rijk voedsel
Zien je haren er de laatste tijd niet meer zo gezond uit, of valt het met bossen tegelijk uit? Misschien gebruik je al wel goede haarverzorgingsproducten, maar ligt het daar wel aan? Eet je wel goed? Of heb je misschien extra supplementen nodig?

Om mooi haar te krijgen én te behouden is goede voeding essentieel. Misschien krijg je niet de juiste voedingsstoffen binnen, of worden ze door ziekte of medicijngebruik niet goed opgenomen.

Biotine
Een biotine tekort, oftewel vitamine B8 tekort komt niet snel voor. Het lichaam maakt het namelijk zelf aan. In sommige gevallen bij verstoorde darmflora of medicijn gebruik kun je een tekort hebben. Ook al heb je geen tekort, door biotine rijk te eten verbetert de conditie van je haar, huid en nagels. Maar biotine doet nog meer, het zorgt voor een verhoogde stofwisseling, een goede balans van ons bloedsuikerspiegel en is van belang voor ons zenuwstelsel.

Waar zit biotine allemaal in?

Biotine rijk voedsel

  • paddestoelen
  • gevogelte
  • avocado’s
  • eieren
  • zalm
  • zonnebloempitten
  • bessen
  • amandelen
  • bananen

Ok. Biotine is dus belangrijk voor je haar, maar wat kun je nog meer doen om die prachtige volle bos haar te krijgen?

Proteïne
Het belangrijkste onderdeel van ons haar bestaat uit keratine, dit is een lichaamseigen eiwit. Eiwitten zijn dus ook belangrijk voor ons haar. Zorg dat je iedere dag voldoende eiwitten binnen krijgt. Als aanvulling op je dieet kun je dagelijks een proteïneshake nemen.

Omega 3 vetzuren
Essentiële vetzuren zijn goed voor ons, en dus ook voor ons haar. De vetzuren hydrateren het haar en sluiten het vocht in! De gemiddelde persoon krijgt te weinig omega 3 vetzuren binnen. Daarom is het verstandig om dagelijks een supplement omega 3 te nemen.

IJzer
Zorg voor een goede ijzer inname. Bij een tekort aan ijzer kun je te maken krijgen met ernstig haarverlies. Eet daarom ijzerrijk.

  • noten & zaden
  • groene bladgroenten
  • peulvruchten
  • eieren
  • paddestoelen

Vitamine C
Vitamine C voor je haren? Jazeker, want bij een tekort aan deze vitamine kan je lichaam geen ijzer opnemen. Vitamine C is heel belangrijk. Waarschijnlijk nog veel belangrijker dan er nu gedacht wordt. Vitamine C draagt bij aan een goede gezondheid. Kies je voor supplementen, kies dan voor een goed én goed opneembaar merk

Het allerbelangrijkste…
Probeer zo gevarieerd mogelijk te eten en voldoende te drinken voor een mooie, gezonde bos haar. Ook al denken we genoeg vitaminen en mineralen binnen te krijgen.. Door uitgeputte grond en alle vervuiling krijgen we toch minder binnen dan we denken. Neem daarom indien nodig supplementen. Kies daarbij niet voor de goedkoopste maar kies voor een goed merk. Het is belangrijk dat de supplementen goed opneembaar en zo natuurlijk mogelijk zijn.

JUST NEVER, NEVER, NEVER
GIVE UP ON YOUR HAIR!  😉

 

Groetjes Jaime

 

 

 

 

Health Tips
Jaime Wilson

Waarom val ik niet meer af?

Je wil wat gewicht kwijt. Dus je gaat op dieet en bent dagelijks in de sportschool te vinden😅. Alles gaat volgens plan.. je verliest gewicht

Read More »
Health Tips
Jaime Wilson

Overgewicht bij kinderen

Tegenwoordig zie je helaas steeds meer kinderen met overgewicht. Zo erg en niet nodig.. in sommige gevallen zelfs (klinkt misschien hard) kindermishandeling! Overgewicht bij kinderen

Read More »
Health Tips
Jaime Wilson

vezelrijk eten, doe jij het al?

Bij vezels denken de meeste mensen aan volkoren.  Bruin brood, en als je een echte gezondheidsfreak bent, ook volkoren pasta en zilvervliesrijst. Toch is juist

Read More »

Join Our Facebook

LET'S GET IN TOUCH!

Contact us with any question We are here to help

WHATSAPP

+31 6 140 247 46

SEND EMAIL

jaime@dailyjaime.com

VISIT US

Eindhoven, NB

FOLLOW OUR SOCIAL CHANNELS

We are socialy active, follow us

Copyright 2018 © DAILY JAIME